Den gode service har stadig topprioritet

25. juni 2024

Forsyning|FOF i skyen: Den gode service har stadig topprioritet

Vi følger planen for udrulningen af Forsyning|FOF i skyen og har nu rykket hele 182 forsyninger op i skyen. Men et nyt system kræver meget af brugeren, og derfor har vi i dette nyhedsbrev fokus på, hvordan vi fastholder det høje serviceniveau, du er vant til fra Softværket – også i skyen.

Sommeren er over os – men inden vi helt læner os tilbage i solstolen og nyder det gode vejr, får du her seneste nyt om vores store udviklingsprojekt, Forsyning|FOF i skyen.

Først og fremmest er vi glade for, at vi netop har afsluttet Rul 2 i udrulningen af Fase 1 til vores brugere. Dermed er der nu hele 182 forsyninger i skyen.

Næste punkt på dagsordenen, når vi starter udrulningen op igen i august, bliver derfor Rul 3, som omfatter de sidste 82 forsyninger, der endnu ikke er i skyen.

Efter planen vil alle brugere være på første fase af Forsyning|FOF i skyen ved udgangen af 2024.

          

Supporten sidder også klar i sommeren

Udrulningen holder måske pause i sommerferien – men det gør vores supportteam ikke. Jo, de holder selvfølgelig ferie, men ikke dem alle sammen på én gang.

For efterhånden som flere og flere brugere er rykket op i skyen kan vi mærke, at der er stor efterspørgsel på hjælp fra vores supportere.

Det giver sig selv, at der kommer mange spørgsmål, når man skal lære et nyt system fra bunden. Det har vi stor forståelse for, og derfor har vi igennem det sidste godt halvandet år været i gang med en løbende opmanding i supporten – og den fortsætter vi.

At vi har fået flere kollegaer i supportafdelingen har blandt andet været med til, at vi har kunnet afholde webinarer i Forsyning|FOF i skyen i juni måned. Det forventer vi at gentage igen til efteråret, da vi har hørt fra mange deltagere, at det har været givende – blandt andet fordi man får tilsendt en optagelse efterfølgende, som man kan gense eller dele med kollegaerne på værket.


Læs om dine fordele og find svar på spørgsmål på vores hjemmeside

Har du et spørgsmål eller vil du bare gerne vide, hvordan Forsyning|FOF kommer til at se ud i fremtiden, kan du i mange tilfælde finde svar på vores hjemmeside under Forsyning|FOF i skyen.

Udover alle løsningens mange fordele, finder du her viden om Microsoft Business Central, udrulningsprocessen og alle de seneste nyhedsbreve.

Du har desuden adgang til en oversigt over ofte stillede spørgsmål, som vi opdaterer løbende.

Nyttige funktioner i skyen: Gentagelseskladde

I hvert nyhedsbrev præsenterer vi nye funktioner, som følger med, når du bruger Forsyning|FOF i skyen. Denne gang er det Gentagelseskladde, der er en finanskladde med særlige felter til styring af transaktioner, som bogføres ofte med få eller ingen ændringer.

Det kan være transaktioner for udgifter som for eksempel husleje, abonnementer, elektricitet og varme. Med gentagelseskladder behøver du kun oprette de poster, der bogføres regelmæssigt, én gang – samtidig med at du kan foretage ændringer, når du bogfører.

Læs mere om Gentagelseskladder, og hvordan du bruger dem i vores Kvikguide.

Vi vil stadig levere service i topklasse

Det er vigtigt for os at fortsætte med at yde den samme gode service, du har været vant til som bruger i Forsyning|FOF. Men på nogle punkter kan du også forvente, at servicen bliver lidt anderledes.

Tidligere har al viden om Forsyning|FOF været samlet i vores mange manualer. Og er du allerede i skyen, har du nok bemærket, at der ikke er helt lige så mange manualer at finde.

Det skyldes kort sagt, at store dele af de funktioner, der indtil videre findes i skyen, er standardfunktioner i Microsofts Business Central, som Forsyning|FOF i skyggen er bygget på.

Microsoft opdaterer hele tiden deres system – og derfor vil den nyeste og mest korrekte viden også kunne findes i Microsoft Learn, som findes på dansk og kan tilgås direkte fra Forsyning|FOF med det store spørgsmålstegn i højre hjørne.

At vi ikke tilbyder manualer til alt i skyen, er med andre ord ikke et spørgsmål om, at vi ikke vil yde den bedst mulige service – tværtimod. Vores fokus er på at give dig som bruger den bedst mulige vejledning.

Når det så er sagt, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, hvis du mister overblikket og har brug for hjælp. Vi sidder klar.

Her kan du også hente hjælp

Husk også, at du både kan finde vores kvikguide til Forsyning|FOF i skyen og en vejledning i Anlægsaktiver under Support-fanen på vores hjemmeside. Vi udvider løbende vores kvikguide med nye funktioner, hvis vi i samarbejde med supporten vurderer, at det vil give værdi i hverdagen på værket.

Efterhånden som Fase 2 skrider frem og rulles ud, forventer vi at kunne tilbyde flere ressourcer og materialer som en hjælp til Forsyning|FOF i skyen.

Anden fase af udviklingsprojektet er nemlig langt mere branchespecifik for vand- og varmeværker, og her tør vi godt kalde os selv for eksperterne.

Business Central er blevet opdateret

Hvis du er bruger i skyen har du måske bemærket, at udseendet har ændret sig lidt her på det seneste. Det skyldes, at Microsoft har udrullet seneste nye version af Business Central.

Hvert år kommer der to større opdateringer af platformen, og det giver dig en masse nye funktioner og forbedringer i Forsyning|FOF i skyen.

I denne omgang er det særligt brugervenligheden, der har været i fokus, hvilket gerne skulle gøre det nemmere for dig at finde de oplysninger, du har brug for. Derudover er ydeevnen også forbedret, så du hurtigere kan klikke dig igennem menuerne.


Det kan du forvente af udrulningen

Vi kommer løbende med opdateringer på, hvor langt vi er nået i udrulningen af Forsyning|FOF i skyen.

Når det er ved at være din forsynings tur til at komme op i skyen, vil I få besked fra jeres kontaktperson i god tid – hvorefter I sammen med kontaktpersonen aftaler et personligt møde om konverteringsprocessen. Mødet afholdes senest 3 måneder før jeres konverteringsdato.

For at vi kan rykke jer over i Forsyning|FOF i skyen hurtigst muligt, udarbejder vi sammen en tjekliste med opgaver, I skal have løst frem mod overgangen. Har I til den tid spørgsmål til nogle af opgaverne, står vores support selvfølgelig til rådighed.

Når dagen for konverteringen kommer, vil I gennemgå et intensivt undervisningsforløb på tre dage. På de to første dage får I mere generel, hands-on undervisning, mens I på den tredje dag vil arbejde med jeres egen data i et testmiljø.

I den følgende uge efter undervisningsforløbet vil Softværket stå klar til at hjælpe jeres forsyning med eventuelle udfordringer, I møder i forbindelse med implementeringen.

Udrulningen af de enkelte funktioner vil foregå løbende, og derfor vil der være en periode, hvor du vil arbejde i to systemer.

//